γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών: Το 80% των επιχειρήσεων δεν πήρε την επιστρεπτέα προκαταβολή - Στα Τάρταρα ο τζίρος των καταστημάτων
Εικόνα κατάρρευσης παρουσιάζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας εξαιτίας της απουσίας τουριστών με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας κ. Σταύρο Καφούνη να λέει ότι του χρόνου που θα έχουμε τουρίστες δεν θα έχουμε καταστήματα ζητώντας από την πολιτεία παρεμβάσεις για την επιβίωση των επιχειρήσεων.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε έρευνα που πραγματοποίησε για την πορεία του τζίρου των επιχειρήσεων μετά το lock down είναι αποκαρδιωτικά και φέρνουν στην επιφάνεια ότι η επιβίωση των επιχειρήσεων δεν είναι εφικτή στην παρούσα συγκυρία.
Ειδικότερα, ο κ. Σταύρος Καφούνης λέει ότι την επόμενη τουριστική περίοδο θα υπάρχει αυξημένος τουρισμός, αλλά δεν θα έχουμε τουριστικά καταστήματα και θα μετράμε χιλιάδες λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίας.
Το 66% των επιχειρηματιών που συμμετείχε στη έρευνα ανέφερε ότι τζίρος μειώθηκε από 76% εως100% στα καταστήματά τους και το 13% δεν ήταν σε θέση να ανοίξει το κατάστημά τους.
Να σημειωθεί ότι δεν υπήρξε κατάστημα που να παρουσιάσει καλύτερο τζίρο πριν την πανδημία .
Πιο αναλυτικά:
Καλύτερο τζίρο από 76% έως 100%, είχε το ……0,0%
Καλύτερο τζίρο από 51% έως 75%, είχε το .........0,0%
Καλύτερο τζίρο από 26% έως 50%, είχε το ……..0,0%
Καλύτερο τζίρο έως 25%, είχε το ………………….0,0%
Ίδιο τζίρο, είχε το …………………..…….….…......0,0%
Χειρότερο τζίρο έως 25% είχε το …………….…...0,7%
Χειρότερο τζίρο από 26% έως 50% είχε το …..…..6,0%
Χειρότερο τζίρο από 51% έως 75% είχε το ……..13,7%
Χειρότερο τζίρο από 76% έως 100% είχε το ……66,0%
Δεν άνοιξα το κατάστημα απάντησε το ….….13,1%
Μεταξύ των άλλων στοιχείων που ανέδειξε η έρευνα ήταν οι 8 στις 10 επιχειρήσεις δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί στα προτεινόμενα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το ΤΕΠΙΧ II και το Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων.
Είναι πραγματικά άξιο προσοχής και προβληματισμού, ότι το 71,9% δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος, δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο.
Ανταπόκριση υπήρξε για την επιστρεπτέα προκαταβολή αλλά και αυτή η βοήθεια αξιοποιήθηκε μόλις από τους 2 στους 10 επιχειρηματίες.
Συνολικά συμμετείχε μόλις το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις.
Το αποτέλεσμα αυτό δείχνει ξεκάθαρα, πως οι επιχειρήσεις είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα ή φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξης τους ή ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η έκπτωση κατά 40% στο μηνιαίο μίσθωμα είναι μία από τις σημαντικές ενισχύσεις που έδωσε η κυβέρνηση αλλά ζητούν να επεκταθεί και για τους υπόλοιπους μήνες του έτους.
Στην έρευνα συμμετείχαν τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στους κύριους εμπορικούς άξονες της περιοχής και περιλαμβάνουν τις οδούς Δ. Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Βύρωνος, Κυδαθηναίων, Αδριανού, Αιόλου, Πανδρόσου, Άρεως, Ηφαίστου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Πλατεία Αγ. Ασωμάτων κ.ά.
και ανήκουν στις κατηγορίες, εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης.
Η πλειοψηφία του ερωτηματολογίου αφορούσε εμπορικά καταστήματα σε ποσοστό 83,7%, αλλά στο δείγμα συμπεριελήφθησαν και σε αντιπροσωπευτική αναλογία καταστήματα εστίασης σε ποσοστό 16,3%, για να είναι πλήρως καταγεγραμμένη η πραγματική κατάσταση της Παραδοσιακής Τουριστικής αγοράς της Αθήνας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε έρευνα που πραγματοποίησε για την πορεία του τζίρου των επιχειρήσεων μετά το lock down είναι αποκαρδιωτικά και φέρνουν στην επιφάνεια ότι η επιβίωση των επιχειρήσεων δεν είναι εφικτή στην παρούσα συγκυρία.
Ειδικότερα, ο κ. Σταύρος Καφούνης λέει ότι την επόμενη τουριστική περίοδο θα υπάρχει αυξημένος τουρισμός, αλλά δεν θα έχουμε τουριστικά καταστήματα και θα μετράμε χιλιάδες λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίας.
Το 66% των επιχειρηματιών που συμμετείχε στη έρευνα ανέφερε ότι τζίρος μειώθηκε από 76% εως100% στα καταστήματά τους και το 13% δεν ήταν σε θέση να ανοίξει το κατάστημά τους.
Να σημειωθεί ότι δεν υπήρξε κατάστημα που να παρουσιάσει καλύτερο τζίρο πριν την πανδημία .
Πιο αναλυτικά:
Καλύτερο τζίρο από 76% έως 100%, είχε το ……0,0%
Καλύτερο τζίρο από 51% έως 75%, είχε το .........0,0%
Καλύτερο τζίρο από 26% έως 50%, είχε το ……..0,0%
Καλύτερο τζίρο έως 25%, είχε το ………………….0,0%
Ίδιο τζίρο, είχε το …………………..…….….…......0,0%
Χειρότερο τζίρο έως 25% είχε το …………….…...0,7%
Χειρότερο τζίρο από 26% έως 50% είχε το …..…..6,0%
Χειρότερο τζίρο από 51% έως 75% είχε το ……..13,7%
Χειρότερο τζίρο από 76% έως 100% είχε το ……66,0%
Δεν άνοιξα το κατάστημα απάντησε το ….….13,1%
Μεταξύ των άλλων στοιχείων που ανέδειξε η έρευνα ήταν οι 8 στις 10 επιχειρήσεις δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί στα προτεινόμενα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το ΤΕΠΙΧ II και το Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων.
Είναι πραγματικά άξιο προσοχής και προβληματισμού, ότι το 71,9% δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος, δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο.
Ανταπόκριση υπήρξε για την επιστρεπτέα προκαταβολή αλλά και αυτή η βοήθεια αξιοποιήθηκε μόλις από τους 2 στους 10 επιχειρηματίες.
Συνολικά συμμετείχε μόλις το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις.
Το αποτέλεσμα αυτό δείχνει ξεκάθαρα, πως οι επιχειρήσεις είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα ή φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξης τους ή ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η έκπτωση κατά 40% στο μηνιαίο μίσθωμα είναι μία από τις σημαντικές ενισχύσεις που έδωσε η κυβέρνηση αλλά ζητούν να επεκταθεί και για τους υπόλοιπους μήνες του έτους.
Στην έρευνα συμμετείχαν τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στους κύριους εμπορικούς άξονες της περιοχής και περιλαμβάνουν τις οδούς Δ. Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Βύρωνος, Κυδαθηναίων, Αδριανού, Αιόλου, Πανδρόσου, Άρεως, Ηφαίστου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Πλατεία Αγ. Ασωμάτων κ.ά.
και ανήκουν στις κατηγορίες, εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης.
Η πλειοψηφία του ερωτηματολογίου αφορούσε εμπορικά καταστήματα σε ποσοστό 83,7%, αλλά στο δείγμα συμπεριελήφθησαν και σε αντιπροσωπευτική αναλογία καταστήματα εστίασης σε ποσοστό 16,3%, για να είναι πλήρως καταγεγραμμένη η πραγματική κατάσταση της Παραδοσιακής Τουριστικής αγοράς της Αθήνας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών